2. számú melléklet
Általános Szerződési Feltételek kutya- és állatkozmetikák számára
Hatályos: 2024. november 1. napjától
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) az Gőczi Norbert EV. (nyilvántartási szám: 56558173, székhely: 9700 Szombathely, Szövő utca 36., adószám: 57890467-1-38, képviseli: Gőczi Norbert, továbbiakban: Szolgáltató) és partnere (továbbiakban: Partner) között létrejött Szolgáltatási szerződés (továbbiakban: Szerződés) elválaszthatatlan részét képezi.
1. Felek tevékenysége és jogállásuk
1.1. A Szolgáltató a tulajdonosa és üzemeltetője a Kutyakacaj menhely-, kennel-, kutyakozmetika és állatkereső online útmutató weboldalnak (https://www.kutyakacaj.hu), illetve ennek mobilra optimalizált változatának (továbbiakban együttesen: Platform), amely a partnerei adatait gyűjti össze és tartalmazza. A Szolgáltató biztosítja a Partner által megadott információk megjelenítését a Platformon, az azon elérhető funkciók használatát - amelyek az ÁSZF 3. fejezetében kerülnek meghatározásra (továbbiakban: Kutyakacaj Szolgáltatás).
1.2. A Partner állatok jólétéért működő szervezet, vagy ezzel összefüggésben szolgáltatásokat nyújtó személy, aki az üzletszerű gazdasági tevékenysége népszerűsítése, a felhasználókkal történő megismertetése céljából igénybe veszi a Kutyakacaj Szolgáltatást.
1.3 A Szolgáltató a Partnertől független, önálló szolgáltatási tevékenységet folytat. A Szolgáltató a tevékenység végzése során nem a felhasználók (továbbiakban: Felhasználók vagy Felhasználó) nevében jár el.
1.4. A Felek a Szerződés aláírásával a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:272 – 6:280 §-ai szerinti megbízási jogviszonyt hoznak létre, amely alapján a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés alapján, a Partner által rábízott feladat ellátására, a Partner pedig a szolgáltatási díj megfizetésére és a szolgáltatási szerződésben rögzített adatszolgáltatásra köteles. A Szerződés nem minősül fogyasztói szerződésnek, tekintettel arra, hogy felek a Ptk. 8:1§ (4) bekezdése szerinti vállalkozásnak minősülnek.
1.5. Amennyiben Partner több üzlethelységre is kiterjedően igénybe veszi az Kutyakacaj szolgáltatást, úgy a felek üzlethelységenként külön-külön Szolgáltatási szerződést kötnek, a Szerződésben foglalt jogok és kötelezettségek az üzlethelységekre külön-külön vonatkoznak.
2. Az Kutyakacaj Szolgáltatás tárgya, megkezdése
2.1. A Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás keretében több funkciót és szolgáltatást magában foglaló szolgáltatáscsomag (továbbiakban: Szolgáltatáscsomag) igénybevételét biztosítja. A Partner a weblapon megjelenő és a 4. fejezetben feltüntetett Szolgáltatáscsomag kiválasztásával választja meg azt a konstrukciót, amellyel igénybe veszi a Kutyakacaj Szolgáltatást.
2.2. Szolgáltató jelen ÁSZF 18. pontja szerinti visszaigazoló e-mail megküldése után legkésőbb 48 órával kezdi meg a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtását a Partner részére („Kezdési időpont”). Partner a „Kezdési időpont” napját megelőző 1 nappal köteles a Szolgáltató részére a Szolgáltató által kért minden adatot átadni, ideértve, de nem kizárólag, a kozmetika adatait (név, cím, telefonszám), rövid bemutatkozást, képeket, a Platformon feltüntetendő kutyakozmetikával kapcsolatos további tájékoztatást.
2.3. A Partner vagy a Szolgáltató – a választott Szolgáltatáscsomagtól függően - a Partner állatait képekkel és egyéb információkkal együtt a Platformon feltünteti. A Szolgáltató önálló döntési jogkörében jogosult a Partner Platformon feltüntetett profil elemeit eltávolítani vagy módosítani, ha igazolt módon úgy értesül, hogy azok nem valósak vagy hibásak, hiányosak.
2.4. A Szolgáltatás használatáshoz és megkezdéséhez előfizetés szükséges. A Felhasználó a Szolgáltatás egyes díjfizetés ellenében igénybevehető funkcióira a regisztrációkor tud előfizetni. Az előbbiektől függetlenül bizonyos funkciók igénybevétele az előfizetésen túlmenően további, különdíjak megfizetése ellenében lehetséges.
2.5. A Felhasználó a Szolgáltatáscsomagróll a Weboldalon a “Csatlakozom” gomb megnyomása után feljövő ablakon belül tájékozódhat. Itt választhatja ki a Felhasználó csúszka segítségével, hogy havi vagy egyösszegű díjfizetést kíván igénybe venni. Ezután az előfizetési időt (2, 6 vagy 12 hónap) tudja kiválasztani az itt elhelyezett „EZT VÁLASZTOM” gombra kattintással. Az itt megjelenő formon kell megadni a szerződéskötéshez szükséges adatokat. A „Következő”, illetve „Vissza” gombok segítségével lehetőség van a folyamatban az előre-, illetve visszalépéshez és a megrendelési adatok megváltoztatására.
2.6. A Felhasználó az összegző felületen történő megrendelési adatok ellenőrzését követően a „Megrendelés véglegesítése” linkre történő kattintással rendelheti meg az általa kiválasztott előfizetési csomagot, mely fizetési kötelezettséggel járó szerződéses ajánlatnak minősül.
2.7. Felhasználó az előfizetés módosítását a Szolgáltatónak küldött e-mailben tudja kezdeményezni.
2.8. A Felhasználó által választható előfizetési csomagokról, azok díjáról és a fizetési módokról a Felhasználó jelen a Platformon talál részletes tájékoztatást.
3. Szolgáltatások, funkciók
3.1. A Szolgáltató az egyes jelen ÁSZF szerinti Szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben, illetve egyéb, a Szolgáltatáshoz kapcsolódó dokumentációiban, valamint a Platformon meghatározott tartalommal nyújtja. Az előbbiekre tekintettel a Felhasználó felelőssége, hogy valamennyi, a Szolgáltatásra vonatkozó dokumentációt megismerjen.
3.2. A Szolgáltató a Szolgáltatás funkcióit folyamatosan fejleszti, így azok bővülhetnek, de akár meg is szűnhetnek. Amennyiben az előbbi eset bekövetkezik, úgy a Szolgáltató minden esetben e-mail üzenet és/vagy a Platformon történő közzététel útján előre értesíti, azzal, hogy az ilyen változás nem minősül jelen ÁSZF módosításának.
3.3. A Szolgáltatás tartalma, a Szolgáltatás keretében elérhető funkciók függhetnek a Felhasználó előfizetési csomagjától.
3.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy saját egyedi döntése alapján egyes Felhasználók számára a Szolgáltatást egyedi feltételekkel és tartalommal nyújtsa, azonban erre nem kötelezhető, azt a Felhasználó nem követelheti. Ugyanígy a Felhasználó azt sem követelheti, hogy a Szolgáltató olyan szolgáltatást nyújtson, amely jelen ÁSZF-ben vagy egyéb a Szolgáltatásra vonatkozó dokumentumban nincs meghatározva.
3.5. A Kutyakacaj Szolgáltatások a 4. pontban részletezett Szolgáltatási csomagokba rendezve az alábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:-Partner adatainak megjelenítése-hűségkedvezmény-leírás a Partnerről-teljeskörű profilkezelés
3.6. Partner állatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partner nevét, nyitvatartását, címét, telefonszámát, e-mail címét, weblap és Facebook profil linkjét.
3.7. Hűségkedvezmény
A Szolgáltató hűségkedvezményt biztosíthat azon Partnerei részére, akik 6 vagy 12 hónapos időtartamot választják. Erről saját jogkörben dönthet a Szolgáltató. Amennyiben hűségkedvezményt biztosít, az feltüntetésre kerül a Szolgáltatási szerződés által kiállított számlán.
3.8. Leírás az Partnerről
A Szolgáltató minden Partnernek lehetőséget biztosít, hogy leírást készítsen a vállalkozásáról, illetve bemutassa az általa folytatott üzleti tevékenységet. Partner a bemutatásakor kizárólag a tevékenységével, szolgáltatásaival szorosan összefüggő marketing vagy adományozást elősegítő célú információk megosztására jogosult. Az oldalon szigorúan tilos a Partnereknek más, 3. személy reklámozása, egyéb módon történő marketing célú kommunikációja a Kutyakacaj weboldalon és az ilyen tartalom eltávolításra kerül.
3.9. Teljeskörű profilkezelés
A Szolgáltató vállalja a Partner profiljának teljeskörű kezelését a Kutyakacaj honlap keretei között, főként, de nem kizárólag a vállalkozás adatainak naprakészen tartása, továbbá a Partner egyéb adatainak rögzítését. Partner köteles a kért adatokat a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani. Amennyiben a Partner ennek nem tesz eleget a Szolgáltató nem tudja garantálni a megjelenését.
4. Szolgáltatáscsomagok
4.1 A 3. pontban részletezett funkciókat a Szolgáltató különböző előfizetési csomagokba rendezte és azon keresztül biztosítja a Partnernek.
4.2. Szolgáltatáscsomagok az alábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:
5. A Felek kötelezettségei, felelőssége
5.1. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Partner működéséért, a működésével kapcsolatosan előírt jogszabályi kötelezettségek teljesítéséért, a Partner által elkövetett mulasztásokért.
5.2. A Partner kizárólagosan felelős a Szolgáltatónak megküldött és a Platformon megjelent információk helyességéért és valódiságáért, továbbá felelős azért, hogy a jogszabályokban megjelölt minden szükséges információ feltüntetésre kerüljön, amihez a Szolgáltató minden szükséges segítséget megad. A Platformon (pl. nyitvatartási idő, cím) és a regisztrációkor (pl. kapcsolattartási adatok) feltüntetett információkban bekövetkezett változásokról a Partner köteles azonnal, de legkésőbb 3 napon belül értesíteni a Szolgáltatót.
5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Partner által szolgáltatott adatok valódiságáért. Amennyiben a Partnernek felróható okból hibás vagy hiányos adat kerül a honlapon feltüntetésre, s ebből fakadóan kártérítési igény keletkezik, úgy ezen kártérítési kötelezettségnek Partner köteles eleget tenni.
5.4. Szolgáltató felelősséggel tartozik a Partner által közölt adatok, információk Partner által közöltekkel egyezően történő közléséért, közzétételéért, azonban azok valódiságának, hitelességének vizsgálatára nem köteles.
5.5.A Partner nem tanúsíthat olyan magatartást, illetve nem tehet olyan kijelentést vagy utalást, amely alkalmas a Szolgáltató jó hírnevének megsértésére. A Szolgáltató gazdasági tevékenységének jellegére tekintettel a jelen bekezdés szerinti kötelezettség megsértése súlyos szerződésszegésnek minősül.
6. Kutyakacaj Szolgáltatás díja és számlázás
6.1. A Partner jelen Szerződés rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy regisztrációval és az ezzel járó előfizetés kiválasztásával a Partnernek, illetve az általa képviselt Vállalkozásnak díjfizetési kötelezettsége keletkezik.
6.2. A Szolgáltatásra történő előfizetés díjai, valamint egyéb, a Szolgáltatás használatával összefüggésben felmerülő díjak összege minden esetben magyar forintban kerülnek feltüntetésre, melyek mellett a Szolgáltató minden esetben egyértelműen jelzi a Partner részére, hogy a díjakat általános forgalmi adó fizetési kötelezettség is terheli vagy nem. A Szolgáltató semmilyen esetben sem köteles általános forgalmi adó visszatérítésére.
6.3.Az egyes előfizetési csomagok díja magában foglal minden a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatosan a Szolgáltató oldalán felmerült költséget, azonban nem foglalja magában annak igénybevételével szükségképpen a Partner, illetve az általa képviselt Vállalkozás oldalán felmerült költségeket (pl. internetszolgáltatás díja, a Felhasználó által a Szolgáltatás eléréséhez használt eszköz áramfogyasztásának díja stb.).
6.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága és körültekintése ellenére bármely okból (pl. rendszerhiba) hibás díj kerül feltüntetésre, akkor a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás igénybevételét a hibás áron biztosítani, hanem felajánlhatja a Partnernek a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Partner elállhat az előfizetési szándékától.Hibás díjnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:• nyilvánvalóan téves, irreális összeg, ami a Szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;• esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0" Ft-os vagy „1" Ft-os díj;• egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató összegA Szolgáltató az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.
6.5. A Szolgáltató a saját belátása szerint történő árváltoztatás jogát fenntartja. A Partner továbbá tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételének díjai változhatnak, amennyiben valamely állami szerv vagy hatóság a Szolgáltatással kapcsolatosan bármilyen adót, illetéket vagy hasonló közterhet vet ki vagy például az általános forgalmi adó kulcsát megemeli.
6.6. A Szolgáltató saját belátása szerint dönthet úgy, hogy az előfizetési díjból általánosan, esetleg egyes felhasználói körben, meghatározott időszakra szólóan vagy konkrét Partner számára kedvezményt biztosít, azonban erre nem köteles, azt a Partner nem követelheti tőle. Kedvezmény alkalmazása esetén a Szolgáltató minden esetben feltünteti az eredeti, illetve a kedvezményes árat, továbbá esetlegesen az alkalmazott kedvezmény mértékét. A Szolgáltató bármikor jogosult, hogy a kedvezményt visszavonja.
6.7. A Szolgáltató az előfizetési díjat vagy annak részét – a Szolgáltatónak felróható valamely hiba, tévedés kivételével – semmilyen esetben nem köteles a Felhasználó részére visszafizetni.
6.8. A Szolgáltató az egyes előfizetési csomagok árait jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező díjtáblázat (a továbbiakban: „Díjtáblázat”) tartalmazza, illetve a Szolgáltató kizárólag tájékoztató jelleggel a Platformon is közzéteszi azokat az előfizetési oldalon. A Díjtáblázatban feltüntetett árak és a Platformon közzétett árak közötti bármilyen esetleges eltérés esetén a Díjtáblázatban feltüntetett árak irányadóak.
6.9. Szolgáltató az előfizetési csomagok árának megváltozásáról, annak hatálybalépését megelőző 30 nappal köteles Partnert értesíteni, a Partner által a Szolgáltatási szerződésben megjelölt email címére történő tájékoztató megküldésével. Partner a tájékoztató kézhezvételét követő 15 napon belül köteles elektronikus úton írásban nyilatkozni, hogy igényli-e a szolgáltatás további nyújtását avagy a szolgáltatást megszünteti. Árváltozásra kizárólag a határozott időtartam lejártával kerülhet sor.
6.10. A Szolgáltató a Felhasználó által képviselt Vállalkozás által megfizetett előfizetési díjról, valamint egyéb a Szolgáltató részére fizetendő díjakról szóló számlát minden esetben a számviteli és az adójogszabályok által előírt rendben és határidőben állítja ki és küldi meg a Felhasználó részére a regisztráció során megadott e-mail címre.
6.11. Az előfizetési díjról szóló számla az előfizetéskor, illetve az előfizetés meghosszabbításakor kerül kiállításra,6.12. Számlareklamációval a Partner a számla kézhezvételétől számított hét munkanapon belül, írásban élhet. A Partnernek világosan meg kell jelölnie a számlareklamáció okait, és csatolnia kell minden, azt alátámasztó dokumentumot. A Szolgáltató öt munkanapon belül megvizsgálja és dönt annak elfogadásáról. Amennyiben a Szolgáltató nem ad helyt a számlareklamációnak, a Partner a jelen ÁSZF szerint bírósághoz fordulhat.
7. Fizetési feltételek, késedelmes fizetés
7.1. A Partner a Kutyakacaj Szolgáltatás előfizetési díját banki átutalás vagy fizetési szolgáltató útján teljesítheti a Szolgáltató részére, az ÁSZF 6. pontja alapján kiállított számlán szereplő fizetési határidőig.
7.2. Banki átutalásos fizetési mód választása esetén a Partner a Szolgáltató által a fizetési mód kiválasztását követően megadott bankszámlaszámára történő átutalással köteles fizetési kötelezettségének eleget tenni, az előfizetéstől számított 7 napon belül. A Partner az átutalás közleményében a Szolgáltató által megjelölt számlaszámot köteles feltüntetni.
7.3. A Partner késedelembe esik amennyiben a számlát a fizetési határidőben nem egyenlíti ki. A Megrendelő fizetési késedelme esetén a Szolgáltatót a késedelmi napokra késedelmi kamat illeti meg.
7.4. A késedelmi kamat mértéke a Ptk. 6:155§ (1) bekezdésében foglaltak szerint a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékponttal növelt értéke. Partner a késedelmes teljesítése esetén köteles a késedelmi kamaton túl a 2016. évi IX. a behajtási költségátalányról szóló törvény 3. § szerint 40 eurónak megfelelő behajtási költségátalányt megfizetni Szolgáltató részére.
8. Panaszkezelés
8.1. A jelen 8. pont vonatkozik minden, Felhasználótól érkező panaszra, visszajelzésre, kérdésre, amely a Partner állatait és/vagy a szolgáltatását érinti vagy azokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Panasz).
8.2. Panasznak minősül különösen, de nem kizárólag, az állatokkal vagy a szolgáltatáselérhetőségével, szervezésével kapcsolatos észrevételek, problémák (pl. nyitvatartási idő,tájékoztatás).
8.3. A Felhasználók által tett valamennyi panaszt a Partner kezeli.
8.4. Szolgáltató vállalja, hogy amennyiben valamely elérhetőségén a felhasználóktól a Partnert érintőpanasz érkezik (függetlenül a bizonyítottságtól), úgy azt a panaszt a Partner elektronikuselérhetőségére továbbítja, azonban Szolgáltató a beérkező panaszokat érdemben nem vizsgálja,nem kezeli.
8.5. Amennyiben a panasz alapján a Partner felelőssége bizonyításra kerül, úgy az ebből fakadókártérítési felelősség és egyéb jogkövetkezmények a Partnert terhelik, és köteles azokérthelytállni.
8.6. Szolgáltató jogosult és köteles – a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül és ahatályos jogszabályi határidők betartásával - a Panaszokat megválaszolni és orvosolni mindenolyan esetben, amikor a Panasz kizárólag a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos. A jelenpontban foglalt esetekben a felelősség a Szolgáltatót terheli.
8.7. A Felek a Panaszok kivizsgálása, megválaszolása, orvoslása tekintetében fokozott együttműködésre kötelesek, és kötelesek e tárgyban indokolt esetben egyeztetni, valamint a szükséges intézkedéseket foganatosítani a szolgáltatások, kiszolgálási folyamatok javítása érdekében.
9. Szellemi alkotásokhoz fűződő jogok
9.1. A Partner a jelen ÁSZF elfogadásával, valamint a Szolgáltatási szerződés aláírásával kifejezettenhozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Partner nevét, kereskedelmi nevét, logóját, védjegyét aPlatformon, valamint marketing célú anyagaiban feltüntesse. A Partner szavatolja, hogy anevének, kereskedelmi nevének, logójának vagy védjegyének jelen pont szerinti használata nemsérti harmadik személy szellemi alkotáshoz fűződő jogát.
9.2. A Partner jogosult a Szolgáltató logóját a saját weboldalán olyan formában feltüntetni, hogy az aSzolgáltató jogos érdekét ne sértse. A Szolgáltató kifejezett engedélye nélkül a Partner nemjogosult a Szolgáltató nevét, kereskedelmi nevét, logóját vagy védjegyét a weboldalától eltérőegyéb anyagaiban (pl.: szórólap, stb.) feltüntetni, vagy azokat más módon használni.Amennyiben a Szolgáltató logója, védjegye olyan felületen jelenik meg, mely a Szolgáltatómegítélése szerint a Szolgáltató által képviselt brandre sérelmes, a Partner köteleshaladéktalanul intézkedni a Szolgáltató logójának adott felületről történő eltávolításáról.
9.3. A Partner vállalja, hogy nem kerüli meg, távolítja el, változtatja meg, gyengíti le, rontja vagyzavarja meg a Kutyakacaj szolgáltatás tartalomvédelmét; nem használ semmilyen webrobotot,pókot (spidert), lekaparót (scraper), webbejárót (crawlert) vagy más automatizált eszközt azKutyakacaj szolgáltatás eléréséhez; nem fejti vagy modellezi vissza, nem szereli szét azKutyakacaj szolgáltatáson keresztül elérhető szoftvereket vagy más termékeket és folyamatokat;nem helyez be semmilyen kódot vagy terméket, illetve semmilyen módon nem manipulálja azKutyakacaj szolgáltatás tartalmát; és nem alkalmaz semmilyen adatbányászati, adatgyűjtési vagyadatkinyerési módszert. Ezen túlmenően vállalja, hogy nem tölt fel, küld el e-mailben, vagy másmódon, illetve nem továbbít az Kutyakacaj szolgáltatáshoz kapcsolódó számítógépes szoftverek, hardverek vagy telekommunikációs eszközök megszakítására, megzavarására,megsemmisítésére vagy működésének korlátozására szolgáló semmilyen anyagot, beleértve aszoftveres vírusokat vagy bármely más számítógépes kódot, fájlt vagy programot. A jelen pontmegsértése, a szolgáltatás jogellenes vagy tisztességtelen felhasználása esetén a Szolgáltatómegszüntetheti vagy korlátozhatja szolgáltatásának használatát.
10. Promóciók
10.1. A Felek közötti külön megállapodás esetén a Szolgáltató egyedi akciókba is bevonhatja aPartnert.
10.2. A Szolgáltató külön megállapodásba rögzítetten vállalja a forgalom bővítését célzó, széleskörű,minden résztvevő számára azonos feltételekkel meghirdetett üzletpolitikai kampányok, promóciókszervezését, lebonyolítását. A Szolgáltató promóciók, kampányok keretében, nyilvánosanszervezett, támogatást ösztönző kedvezményeket biztosít a Partner megbízásából, amelyekfelhasználhatóak a Partnernél.
10.3. A forgalomösztönző, üzletpolitikai akciók ellenértékét a felek által kötött egyedi megállapodástartalmazza.
11. Tartalom eltávolítása, szolgáltatás felfüggesztése, szünetelése
11.1. Szolgáltató saját döntési jogkörében eljárva, a Partner hozzájárulása nélkül eltávolíthat a weboldalról minden olyan adatot, információt, egyéb leírást, amely tiltott marketing célú kommunikációnak, üzleti titoknak minősül, avagy alkalmas arra, hogy más vagy mások személyiségi jogait sértse, továbbá a becsület csorbítására alkalmas valótlan tényt közöl. Szolgáltató az eltávolított tartalomról köteles a Partnert 3 munkanapon belül tájékoztatni, az indok megjelölése mellett.
11.2. A Szolgáltató a partner alább felsorolt szerződésszegései esetén saját döntése alapján az ÁSZF 12.4. pontja szerinti azonnali hatályú felmondás helyett a Partnert a Platformon felfüggesztheti. A felfüggesztés alatt a Szerződés hatályban marad, de a Szolgáltató a Szolgáltatási szerződés szerinti szolgáltatások nyújtására nem köteles, a Partner menhelyét és állatait a Platformon elérhetetlenné teheti. A Szolgáltató felfüggesztheti a Partnert, ha:
- a Partner határidőben nem tett eleget valamely fizetési kötelezettségének; vagy
- a szolgáltatásának nyújtásához szükséges jogszabályi követelményeket nem teljesítette vagy
- a Szolgáltatóval kötött Szolgáltatási szerződéséből eredő kötelezettségeit bizonyítható módon nem képes illetve ésszerű határidőn belül nem lesz képes teljesíteni; vagy
- a Partner tevékenységére a Szolgáltatóhoz az átlaghoz képest kiugróan sok panasz érkezik; vagy
- a Partner működése a Szolgáltató üzleti hírnevét sérti vagy veszélyezteti, ideértve, ha a Partner médianyilvánosságot kapó szerződésszegést vagy törvénysértést követ el,
- Partner az állatai adatait egymás utáni 2 alkalommal határidőben nem bocsátja Szolgáltató rendelkezésére
11.3. Szolgáltató a 11.2. pontban foglalt esetekben a Partnert legfeljebb 1 hónapig terjedő időre függesztheti fel, a szerződésszegés megjelölésével. Amennyiben Partner a felfüggesztés 1 hónapos időtartama alatt a szerződésszegő magatartását nem szünteti meg, avagy a Szolgáltatási szerződés szabályszerű teljesítését nem kezdi meg/nem folytatja, úgy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF 12.4. pontja szerint a Szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal megszüntetni. A felfüggesztés idejével a Szolgáltatási szerződésben megállapított határozott idő meghosszabbodik, tehát a felfüggesztés időtartamával a szolgáltatás határozott ideje kitolódik, amennyiben Partner a szerződésszegő magatartását abbahagyja avagy a Szolgáltatási szerződés szabályszerű teljesítését megkezdi/folytatja.
11.4. A felfüggesztés megszüntetéséről, tehát a Partner szolgáltatásainak a Weboldalon és a Platformon való újbóli elérhetővé tételéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Partnert. A felfüggesztés alatt nem érvényesülő rendelkezések a felfüggesztés megszüntetésétől újra hatályba lépnek.
11.5. A Partner kérésére a Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatást maximum három hónapig szüneteltetheti a Szerződés megszüntetése nélkül, abban az esetben, ha a Partner a Szolgáltató rendszerén kívül is szünetelteti a szolgáltatását (pl. a Partner nem tudja a szolgáltatását huzamosabb ideig teljesíteni átépítés, felújítás miatti ideiglenes bezárás, áramszünet, baleset vagy ünnepi nyitvatartás miatt, veszélyhelyzet vagy szükségállapot elrendelése miatt).
11.6. A Partner köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni az indok megjelölésével a szüneteltetési szándékáról. Szolgáltató a Partner kérelemének beérkezését követő legkésőbb 3. naptól a Partnernek nyújtott szolgáltatást a Platformon szünetelteti. A szünetelés alatt a Szerződés hatályban marad, de a Partner a Platformon elérhetetlenné válik. A szünetelés idejével a Szolgáltatási szerződésben megállapított határozott idő meghosszabbodik, tehát a szünetelés idejével a szolgáltatás határozott ideje kitolódik.
11.7. Szünetelés esetén három hónapot követően a Szolgáltatási Szerződés automatikusan megszűnik, ha a Partner a határidő lejártát megelőzően nem kezdeményezi a szünetelés megszüntetését, vagy nem jelölt meg előzetesen olyan időpontot, amikor ismét aktívvá válik a szolgáltatása a Platformon.
11.8. A szünetelés megszüntetéséről, tehát a Partner szolgáltatásainak a Platformon való újbóli elérhetővé tételéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Partnert. A szünetelés alatt nem érvényesülő rendelkezések a szünetelés megszüntetésétől újra hatályba lépnek.
11.9. Felfüggesztés vagy szünetelés esetén esetlegesen bekövetkező forgalomcsökkenés okán a Partner kártérítésre semmilyen formában nem jogosult, még abban az esetben sem, ha a Szolgáltató a felfüggesztést vagy szünetelést a jelen 11. ponttal össze nem egyeztethető módon alkalmazta.
12. A Szerződés időtartama, módosítása, megszűnése
12.1. Az előfizetés 3, 6 vagy 12 hónapos határozott időtartamra szól, amely a regisztrációnál kerül meghatározásra. A határozott időtartam lejártát követően azonban az előfizetés – Partner eltérő nyilatkozata hiányában – automatikusan meghosszabbodik a regisztrációkor rögzített eredeti szerződéses időtartammal.
12.2. A Szolgáltatási szerződés bármilyen módosítása csak közös megegyezés alapján és kizárólag írásban érvényes, ide nem értve a 19.2. pontban foglalt szerződésátruházást, melyhez Partner, mint a szerződésben maradó fél a Szolgáltatási Szerződés aláírásával hozzájárulását adja.
12.3. Bármelyik fél, indoklás nélkül jogosult a másik féllel közölni a Szolgáltatási szerződésben foglalt határozott idő automatikus meghosszabbításának kizárását, így ezzel a Szolgáltatási szerződés felek között a határozott idő lejártával megszűnik. A határozott idő lejártáig a Szolgáltató a szolgáltatást biztosítja a Partner részére, így Partner a már befizetett díjak visszatérítésére nem jogosult. Amennyiben felek a szerződés meghosszabbodását nem kívánja, úgy kötelesek ezt a másik félnek az előfizetés hatályának lejártát (és így az előfizetés automatikus meghosszabbodását) megelőző 15 nappal írásban jelezni a regisztrációkor megjelölt e-mail címen.
12.4. A Szolgáltatási szerződést a Szolgáltató azonnali hatállyal jogosult felmondani, amennyiben aPartner a Szolgáltatási szerződésen és az ÁSZF-en alapuló bármely kötelezettségét súlyosmértékben megszegi. A Szerződés súlyos mértékű megszegését jelenti különösen, ha
- a Partner 15 napos fizetési késedelembe esik,
- Szolgáltató oldalán feltüntetendő információkkal kapcsolatban valótlan tényt közöl
- a Szolgáltató hírnevét csorbítja,
- a felfüggesztés 1 hónapos időtartama alatt a szerződésszegő magatartását nem szünteti meg,avagy a Szolgáltatási szerződés szabályszerű teljesítését nem kezdi meg/nem folytatja
- a Partner a felfüggesztést követően újraindított szolgáltatás során újból frissülő adatait egymás utáni 2 alkalommal határidőben nem bocsátja Szolgáltató rendelkezésére
- illetve a Partnerrel szemben felszámolási, csődeljárási, végelszámolási eljárás van folyamatban,továbbá kényszertörlési eljárás hatálya alákerül.
12.5. Partner jogosult a Szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal megszüntetni, amennyiben Szolgáltató a Partner által kért módosításokat 2 alkalommal határidőben nem teszi közzé, vagy a vállalt egyéb kötelezettségeit a Partner felszólítása ellenére, a Partner írásbeli felszólításában meghatározott 8 napos póthatáridő tűzését követően sem tesz eleget. Nem minősül a Szolgáltató általi szerződésszegésnek az, ha a Szolgáltatónak fel nem róható okból 48 órát meg nem haladó üzemzavar lép fel, melynek következében Szolgáltató önhibáján kívül nem tud eleget tenni a szerződéses kötelezettségeinek.
12.6. Meghosszabbítás kizárásának közlése esetén a Szerződés a határozott idő lejártával szűnik meg. Azonnali hatályú felmondás esetén a felmondási nyilatkozat másik fél általi kézhezvételének napján szűnik meg a Szerződés. A Szolgáltató általi azonnali hatályú felmondás esetén Szolgáltató nem köteles a Partner által megfizetett szolgáltatási díj visszatérítésére. A Partner általi azonnali hatályú felmondás esetén a szolgáltatási díj arányos része a Partnernek visszajár.
12.7. A Szerződés megszűnésekor a Szolgáltató a Partnernek nyújtott Kutyakacaj Szolgáltatást leállítja, a Partnert a Platformról eltávolítja.
12.8. A Szerződés megszűnése esetén Partner köteles minden, a Szolgáltatótól kapott és rendelkezésre álló marketing anyagot és eszközt a Szolgáltató utasítása alapján visszajuttatni9vagy megsemmisíteni, a Szolgáltató logóját és a Szolgáltatóra vonatkozó minden utalást a honlapjáról, menhelyéről és marketing anyagaiból 3 napon belül eltávolítani.
13. Adatvédelem, adatkezelési szabályok
13.1. Az általános adatvédelmi rendelet (2016/679/EU rendelet; „GDPR”), továbbá az információsönrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)alapján a Felek önálló adatkezelőknek számítanak. A Felhasználó személyes adatait aSzolgáltató csak a Felhasználó hozzájárulása alapján továbbítja kizárólag panasz kezelésénekvagy a Partner állatai utáni érdeklődés céljából a Partner részére, a Partner ezen adatokatharmadik személynek nem adhatja tovább és egyéb célokra (pl. reklámozásra) nem használhatjafel.
13.2. A Felek megegyeznek, hogy az adatok Partner részére történő átadását követően ezen adatokPartnerek általi kezelésének jogszerűsége tekintetében a Szolgáltató felelősséget nem vállal. ASzolgáltató a Partner adatkezelésével kapcsolatban a Felhasználóknak nem ad felvilágosítást,arra kizárólag maga a Partner köteles.
13.3. A Felhasználók megfelelő adatvédelmi tájékoztatással történő ellátása a Szolgáltató és a Partnerönálló felelőssége és kötelezettsége.
13.4. Partner a jelen ÁSZF és a Szolgáltatási szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárul ahhoz,hogy a Szolgáltató a Partner által átadott adatokat kezelje, a szolgáltatás nyújtása soránfelhasználja, tárolja.
13.5. A Szolgáltató tájékoztatja a Partnert, hogy a szakmai kapcsolattartás és a szolgáltatásból eredőkötelezettségek teljesítése érdekében a Szolgáltató (mint adatkezelő) kapcsolattartási adatokatkezel, amelyek között személyes adatok is lehetnek. A kapcsolattartási adatokat Szolgáltatópapír alapon a székhelyén, illetve elektronikusan a szerverén tárolja. Az adatkezelés jellemzői:
- Adatkezelés jogalapja: az érintett személy hozzájárulása
- A kezelt adatok köre: a Partner által a Szolgáltatónak átadott adat
- A kezelt adatok forrása: Partner (némely esetekben megegyezik az érintett személyével).
- Az adatkezelés időtartama: A Szolgáltató az esetleges későbbi igények rendezéseérdekében a Partner adatait a szerződéses kapcsolat megszűnését követő 5 évig tárolja azáltalános elévülési határidő tartamának megfelelően.- Adattovábbítás: A Szolgáltató a kapcsolatot a Partnerrel közvetlenül tartja.
13.6. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítéseérdekében kezelhető és csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljánakmegvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a célmegvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
13.7. Szolgáltató az általa kezelt személyes adatokat, továbbá a Partnerre vonatkozó egyéb adatokatjogosult a Szolgáltatási szerződésben megjelölt szolgáltatás teljesítése érdekében közölni,nyilvánosságra hozni. Szolgáltató továbbá külön felhívás alapján a bíróság részére adhattájékoztatást.
13.8. Szolgáltató az általa kezelt adatot a szolgáltatási díj tartozás és egyéb kártérítési igényérvényesítése során a megbízott jogi képviselőnek átadhatja, s az által átadott adatokat a jogiképviselő az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény rendelkezéseinekmegfelelően jogosult kezelni.
14. Az ÁSZF hatálya és módosítása
14.1. A jelen ÁSZF az ÁSZF elején megjelölt naptól kezdődően visszavonásig, illetve módosításighatályos.
14.2. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás fejlesztése, javítása, termék bevezetése vagy megszüntetése, meglévő termék feltételeinek módosítása vagy a vonatkozó jogszabályokhoz történő alkalmazkodás, továbbá a díjtételek vagy fizetési feltételek módosítása esetén, illetve más hasonló célból a jelen ÁSZF-et kiegészítse vagy módosítsa. A Szolgáltató a kiegészítésről, illetve módosításról annak hatályba lépését – legalább 15 nappal – megelőzően tájékoztatja a Felhasználót. A Szolgáltató az ÁSZF kiegészítésére a Weboldalon történő közzététel, illetve e-mail útján értesíti a Felhasználót. Amennyiben a kiegészítés vagy módosítás a Felhasználó számára hátrányos, a Felhasználó jogosult az ÁSZF felmondására, legkésőbb a tájékoztatástól számított öt munkanapon belül.
14.3. A felmondás arra a napra szól, amelyen a módosítások hatályba lépnek.
14.4. Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltatást a fenti határidő elteltét követően is használja, illetve igénybe veszi, úgy a Szolgáltató azt a módosítás, illetve kiegészítés elfogadásaként értelmezi
.14.5. A módosítások soha nem visszamenőleges hatályúak.
14.6. A Szolgáltató az ÁSZF valamennyi módosítását, illetve annak korábbi verzióit a Weboldalon letölthető formában folyamatosan elérhetővé teszi.
14.7. A Szerződés Felek közötti megszűnésével vagy megszüntetésével a Felek között az ÁSZF is hatályát veszti minden olyan rendelkezés kivételével, amelyek természetüknél fogva tovább élnek.
15. Üzleti titok
15.1. A Felek üzleti titoknak minősítenek bármely olyan tényt, információt, megoldást vagy egyébadatot (beleértve az adatból levonható következtetéseket is), függetlenül annak megjelenésiformájától, amelyet a Felek a Szolgáltatási szerződés teljesítésével összefüggésben egymásnakátadnak, vagy amely a Szolgáltatási szerződés teljesítése során egyéb módon a másik Féltudomására jut. Üzleti titoknak minősül különösen a szellemi termék, egyéb know-how, aszabályzatok, az informatikai és fizikai hozzáférés ellenőrzését biztosító adatok(felhasználónevek és jelszavak), üzleti vagy üzemi folyamatok és módszerek, tervek ésspecifikációk, egyéb szoftverek és adatbázisok, valamint más szellemi alkotások, ötletek éselőkészített projektek. A Szerződés szövege vagy annak bármely része üzleti titoknak tekintendő.
15.2. Az üzleti titokra az üzleti titokról szóló 2018. évi LIV. törvény vonatkozik, a Felek kötelesek azüzleti titkot ennek megfelelően védeni és titokban tartani.
16. Vis maior
16.1. E pont értelmezésében vis maior eseménynek minősül az érintett Fél érdekkörén kívül eső okbóleredő, elháríthatatlan esemény, így különösen (i) minősített időszaki helyzet (rendkívüli állapot,szükségállapot, veszélyhelyzet) vagy egyéb katasztrófahelyzetnek minősíthető helyzet,függetlenül a minősített időszaki helyzet tényleges kihirdetésétől vagy a katasztrófakinyilvánításától; (ii) sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, a Fél munkavállalói általvégrehajtott sztrájk vagy munkabeszüntetés kivételével.
16.2. Egyik Fél sem felelős a Szerződés szerinti kötelezettségeinek nem-, hibás- vagy késedelmesteljesítésért, ha azt az előző pontban meghatározott vis maior esemény okozta. Vis maior esemény bekövetkezése esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban haladéktalanulértesíteni.
16.3. Vis maior esemény időtartama alatt a Szerződés hatálya szünetel, abban a mértékben,amennyiben a Szerződés teljesítése a vis maior esemény miatt nem lehetséges.
17. Értesítések és változtatások
17.1. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés hatálya alá tartozó értesítések és tájékoztatások egymás irányába akkor hatályosak, ha azokat írásban, személyesen vagy könyvelt levélpostai küldemény, illetve elektronikus levél útján, a másik Fél Szerződésben meghatározott elérhetőségére juttatják el. Az elektronikus kapcsolattartás során felek a Szolgáltatási szerződésben megadott e-mail címekről, telefonszámokról érkező, illetve azokra megküldött nyilatkozatokat, iratokat, dokumentumokat fogadják el joghatályosan közöltnek, illetve átvettnek.
17.2. Bármely Fél jogosult a Szerződésben meghatározott értesítési címeket – beleértve az értesítendő személyek nevét – megváltoztatni. Felek a Szolgáltatási szerződésben megnevezett kapcsolattartók személyében vagy a megadott elérhetőségekben bekövetkezett bármely változást kötelesek 24 órán belül jelezni a másik félnek. A változás Szolgáltató részére történő bejelentéséig a változást megelőzően megadott adatokat tekintik felek joghatályosnak, s a változtatást megelőzően megadott értesítési címekre történő megküldés joghatályos megküldésnek minősül.
17.3. Ha a Szolgáltatási szerződés aláírására jogosult személy megváltozik, a másik Fél jogosult a változással érintett féltől a változás jogszerűségét alátámasztó irat (cégbírósági végzés vagy meghatalmazást tartalmazó irat) másolatát-, indokolt esetben az eredeti irat bemutatását kérni.
17.4. Az e-mail, vagy sürgős esetben sms útján küldött értesítés – ha a kézbesítés ettől eltérő időpontját más nem igazolja – az elküldés napján tekintendő kézbesítettnek.
17.5. A Partner által kezdeményezett kisebb változtatások (pl. nyitvatartás) még aznap módosításra kerülnek, amennyiben azokat a Partner hétköznapokon 16 óráig jelzi a Szolgáltatónak. Nagyobb változtatások különösen, de nem kizárólag, például új állatok érkezése/ vagy régiek távozása a Partner azok érvénybe lépése előtt legalább 1 nappal köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz, ebben az esetben a Szolgáltató a Partner által megjelölt érvénybe lépésig elvégzi a módosításokat. Minden esetben a Szolgáltató dönti el, hogy egy változtatás a jelen pont értelmében kisebbnek vagy nagyobbnak minősül.
18. Elektronikus úton, távollévők közötti szerződéskötésre vonatkozó rendelkezések
18.1. A Szolgáltató az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CXIII. törvény („Ekertv.”) szerinti alábbi tájékoztatást nyújtja a Felhasználó részére.
18.2. A jelen ÁSZF szerinti jogviszonyra vonatkozó szerződés megkötésével kapcsolatos technikai információkat jelen Szerződés 3. fejezete tartalmazza.
18.3. Felhasználó az adatbeviteli hibákat a Szolgáltatás igénybevétele során bármikor javítani tudja az előfizetési folyamat végéig. A Felhasználó az előfizetési igény elküldéséig a folyamatban történő visszalépés vagy ehhez hasonló jelentéssel bíró gombra kattintással teheti meg.
18.4. A Szolgáltató az Ekertv. szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget téve felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy az “Előfizetés” vagy ehhez hasonló jelentéssel bíró gombra kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a Szolgáltatás igénybevételére, ami fizetési kötelezettséget von maga után.
18.5. A Szolgáltató az előfizetési igény elküldését követően ésszerű időn belül, de legfeljebb az igény elküldését követő 48 órán belül visszaigazolást küld a Felhasználó részére, a regisztráció során megadott e-mail címére. Amennyiben a visszaigazolás az előbbi határidőn belül nem érkezik a Felhasználóhoz a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, kivéve, ha a visszaigazolás kézbesítése azért nem érkezett meg a Felhasználóhoz, mivel e-mail címét tévesen adta meg vagy az e-mail postafiókja megtelt, így emiatt nem volt képes a visszaigazolás fogadására.
18.6. A Szolgáltatás használatára történő regisztrációval, illetve arra történő előfizetéssel megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Szolgáltató azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a megrendelés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
18.7. Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és a szerződéskötés, valamint a panaszügyintézési eljárás nyelve a magyar.
18.8. A Szolgáltató nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
19. Vegyes rendelkezések
19.1. A Felek a Szerződés teljesítése során együttműködnek, a Szerződéssel kapcsolatos minden lényeges körülményről tájékoztatják egymást.
19.2.Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződésben rögzített jogait és kötelezettségeit harmadik személyre átruházni a Partner külön hozzájárulása nélkül azzal a feltétellel, hogy a Szolgáltató szerződésbe belépő jogutódja a Szolgáltatási szerződés és az ÁSZF szerinti kötelezettségek teljesítését előzetesen írásban vállalja. A jogutóddal létrejövő jogviszony tartalma megegyezik a jelen ÁSZF-ben foglaltakkal. Szolgáltató köteles a személyében bekövetkezett változásról Partnert a változástól számított 15 napon belül írásban tájékoztatni.
19.3. Amennyiben a jelen Szerződés bármely rendelkezése érvénytelen, vagy végrehajthatatlan volna,úgy az a többi rendelkezését nem érinti. Amennyiben a jelen Szerződés bármely részénekérvénytelenségét a bíróság megállapítja, a jelen Szerződés valamennyi többi feltétele ésrendelkezése ettől függetlenül hatályban marad. A Felek minden elvárható intézkedéstmegtesznek azért, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést egy olyan érvényesés végrehajtható rendelkezéssel helyettesítsék, amely célját és hatását tekintve leginkábbmegfelel az eredeti rendelkezésnek.
19.4. Bármely vitát, amely a Szolgáltatási Szerződésből, illetve az ÁSZF-ből, avagy azzalösszefüggésben, azok megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésévelkapcsolatban keletkezik, a Felek elsődlegesen tárgyalásos úton kísérelnek meg rendezni.Amennyiben a tárgyalások 30 napon belül nem vezetnek eredményre, Felek a hatáskörrel rendelkező bírósághoz fordulnak, járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyben a felek hatáskörtőlfüggően kikötik a Szombathelyi Járásbíróság és a Szombathelyi Törvényszék kizárólagosilletékességét.
19.5. A Szolgáltatási Szerződésre és az ÁSZF-re a magyar jog rendelkezései az irányadók.