2. számú melléklet
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2024. március 1. napjától
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) az Gőczi Norbert EV. (nyilvántartási szám: 56558173, székhely: 9700 Szombathely, Szövő utca 36., adószám: 57890467-1-38, képviseli: Gőczi Norbert, továbbiakban: Szolgáltató) és partnere (továbbiakban: Partner) között létrejött Szolgáltatási szerződés (továbbiakban: Szerződés) elválaszthatatlan részét képezi.
1. Felek tevékenysége és jogállásuk
1.1. A Szolgáltató a tulajdonosa és üzemeltetője a Kutyakacaj menhely-, kennel- és állatkereső online útmutató weboldalnak (https://www.kutyakacaj.hu), illetve ennek mobilra optimalizált változatának (továbbiakban együttesen: Platform), amely a partner menhelyek, tenyésztők és a náluk lévő állatok adatait gyűjti össze és tartalmazza. A Szolgáltató biztosítja a Partner által megadott információk megjelenítését a Platformon, az azon elérhető funkciók használatát - amelyek az ÁSZF 3. fejezetében kerülnek meghatározásra (továbbiakban: Kutyakacaj Szolgáltatás).
1.2. A Partner állatok jólétéért működő szervezet, vagy ezzel összefüggésben szolgáltatásokat nyújtó személy, aki az üzletszerű gazdasági tevékenysége népszerűsítése, a felhasználókkal történő megismertetése céljából igénybe veszi a Kutyakacaj Szolgáltatást.
1.3. A Szolgáltató a Partnertől független, önálló szolgáltatási tevékenységet folytat. A Szolgáltató a tevékenység végzése során nem a felhasználók (továbbiakban: Felhasználók vagy Felhasználó) nevében jár el.
1.4. A Felek a Szerződés aláírásával a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:272 – 6:280 §-ai szerinti megbízási jogviszonyt hoznak létre, amely alapján a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződés alapján, a Partner által rábízott feladat ellátására, a Partner pedig a szolgáltatási díj megfizetésére és a szolgáltatási szerződésben rögzített adatszolgáltatásra köteles. A Szerződés nem minősül fogyasztói szerződésnek, tekintettel arra, hogy felek a Ptk. 8:1§ (4) bekezdése szerinti vállalkozásnak minősülnek.
1.5. Amennyiben Partner több menhelyre is kiterjedően igénybe veszi az Kutyakacaj szolgáltatást, úgy a felek enhelyenként külön-külön Szolgáltatási szerződést kötnek, a Szerződésben foglalt jogok és kötelezettségek a enhelyekre külön-külön vonatkoznak.
2. Az Kutyakacaj Szolgáltatás tárgya, megkezdése
2.1. A Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás keretében több funkciót és szolgáltatást magában foglaló szolgáltatáscsomagok (továbbiakban: Szolgáltatáscsomag vagy Szolgáltatáscsomagok) igénybevételét biztosítja. A Partner a szolgáltatásokból a Szolgáltató által meghatározott és a 4. fejezetben feltüntetett Szolgáltatáscsomagok kiválasztásával választja meg azt a konstrukciót, amellyel igénybe veszi a Kutyakacaj Szolgáltatást. A Partner szabadon választhat a Szolgáltatáscsomagok közül, majd a kiválasztott csomag egyedi feltételei meghatározásra kerülnek a Szolgáltatási szerződésben. Szolgáltató és Partner, a Partner által választott Szolgáltatáscsomag megrendelése tárgyában Szolgáltatási szerződést kötnek. Ezen szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi a jelen Általános Szerződési Feltételek.
2.2. A Szolgáltató Szolgáltatási szerződésben meghatározott „Kezdési Időpont” napján kezdi meg a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtását a Partner részére. Partner a „Kezdési időpont” napját megelőző 3 nappal köteles a Szolgáltató részére a Szolgáltató által kért minden adatot átadni, ideértve, de nem kizárólag, a menhely adatait (név, cím, telefonszám), rövid bemutatkozást, támogatási lehetőségeket, a náluk lévő állatok adatait és képeit, a Platformon feltüntetendő menhellyel kapcsolatos további tájékoztatást.
2.3. A Partner vagy a Szolgáltató – a választott Szolgáltatáscsomagtól függően - a Partner állatait képekkel és egyéb információkkal együtt a Platformon feltünteti. A Szolgáltató önálló döntési jogkörében jogosult a Partner Platformon feltüntetett profil elemeit eltávolítani vagy módosítani, ha igazolt módon úgy értesül, hogy azok nem valósak vagy hibásak, hiányosak.
3. Szolgáltatások, funkciók
3.1. A Kutyakacaj Szolgáltatások a 4. pontban részletezett Szolgáltatási csomagokba rendezve azalábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:
- Partner adatainak megjelenítése
- Partner állatainak megjelenítése
- hűségkedvezmény 6 hónaptól
- leírás a Partnerről
- teljeskörű profilkezelés
- Partner és állatainak kiemelése
- Facebook és Instagram posztban való megjelenítése a Partnernek
- blogbejegyzés a Partnerről
3.2. Partner adatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partner nevét, nyitvatartását, címét, telefonszámát, e-mail címét, weblap és Facebook profil linkjét.
3.3. Partner állatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partnereknél aktuálisan lévő 10 állat alapvető adatait ésképeit a Felhasználóknak.
3.4. Hűségkedvezmény 6 hónaptól
A Szolgáltató hűségkedvezményt biztosít azon Partnerei részére, akik 6 vagy 12 hónaposidőtartamot választják. A felek által megkötött Szolgáltatási szerződés a kedvezményes árattartalmazza.
3.5. Leírás az Partnerről
A Szolgáltató minden Partnernek lehetőséget biztosít, hogy leírást készítsen amenhelyéről/kenneljéről, illetve bemutassa az általa folytatott üzleti tevékenységet. Partner abemutatásakor kizárólag a tevékenységével, szolgáltatásaival szorosan összefüggő marketingvagy adományozást elősegítő célú információk megosztására jogosult. A Partnerek egyik főbevételi forrása az SZJA 1%-ának felajánlásából származik. A Szolgáltató kijelenti, hogy ő maganem gyűjt ilyen jellegű felajánlást, valamint az oldalon szigorúan tilos a Partnereknek más, 3.személy nevében történő adófelajánlás gyűjtése, valamint 3. személy reklámozása, egyébmódon történő marketing célú kommunikációja a Kutyakacaj weboldalon és az ilyen tartalomeltávolításra kerül.
3.6. Teljeskörű profilkezelés
A Szolgáltató vállalja a Partner profiljának teljeskörű kezelését a Kutyakacaj honlap kereteiközött, főként, de nem kizárólag a menhelynél lévő összes állat weboldalra történő feltöltését,továbbá az Partner egyéb adatainak rögzítését. Partner köteles a kért adatokat a Szolgáltatórendelkezésére bocsátani. Amennyiben a Partner ennek nem tesz eleget a Szolgáltató nem tudjagarantálni a megjelenését.
3.7. Partner és állatainak kiemelése
A kiemelt Partner a nem kiemelt menhelyektől eltérő színű keretet, valamint egy kis ikont kap,ezzel megkülönböztetve magát a nem kiemelt Partnertől. Ezen felül a honlap Partnerkereső füléna találatok között előbbre sorolódik. Ugyanez igaz a Partner állataira, hiszen a Felhasználóbeállításától függően, a Gazdikereső fülön a kiemelt Partnerek jelennek meg az első találatokközött.
3.8. Facebook és Instagram posztban való megjelenítése a Partnernek
A Szolgáltató vállalja, hogy a szerződés megkötését követően szerepelteti Partnerét az általaüzemeltetett Facebook vagy Instagram oldal egyikén egy posztban vagy történetben, amelybenbemutatja és ajánlja a Partnert.
3.9. Blogbejegyzés a Partnerről
Egy interjút követően részletes cikk írása a Partnerről. Ebben lehetőséget kapnak a KutyakacajPartnerek, hogy bemutassák működésüket, kiemeljék annak érdekességeit, különlegességeit.
3. Szolgáltatások, funkciók
3.1. A Kutyakacaj Szolgáltatások a 4. pontban részletezett Szolgáltatási csomagokba rendezve azalábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:
- Partner adatainak megjelenítése
- Partner állatainak megjelenítése
- hűségkedvezmény 6 hónaptól
- leírás a Partnerről
- teljeskörű profilkezelés
- Partner és állatainak kiemelése
- Facebook és Instagram posztban való megjelenítése a Partnernek
- blogbejegyzés a Partnerről
3.2. Partner adatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partner nevét, nyitvatartását, címét, telefonszámát, e-mail címét, weblap és Facebook profil linkjét.
3.3. Partner állatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partnereknél aktuálisan lévő 10 állat alapvető adatait ésképeit a Felhasználóknak.
3.4. Hűségkedvezmény 6 hónaptól
A Szolgáltató hűségkedvezményt biztosít azon Partnerei részére, akik 6 vagy 12 hónaposidőtartamot választják. A felek által megkötött Szolgáltatási szerződés a kedvezményes árattartalmazza.
3.5. Leírás az Partnerről
A Szolgáltató minden Partnernek lehetőséget biztosít, hogy leírást készítsen amenhelyéről/kenneljéről, illetve bemutassa az általa folytatott üzleti tevékenységet. Partner abemutatásakor kizárólag a tevékenységével, szolgáltatásaival szorosan összefüggő marketingvagy adományozást elősegítő célú információk megosztására jogosult. A Partnerek egyik főbevételi forrása az SZJA 1%-ának felajánlásából származik. A Szolgáltató kijelenti, hogy ő maganem gyűjt ilyen jellegű felajánlást, valamint az oldalon szigorúan tilos a Partnereknek más, 3.személy nevében történő adófelajánlás gyűjtése, valamint 3. személy reklámozása, egyébmódon történő marketing célú kommunikációja a Kutyakacaj weboldalon és az ilyen tartalomeltávolításra kerül.
3.6. Teljeskörű profilkezelés
A Szolgáltató vállalja a Partner profiljának teljeskörű kezelését a Kutyakacaj honlap kereteiközött, főként, de nem kizárólag a menhelynél lévő összes állat weboldalra történő feltöltését,továbbá az Partner egyéb adatainak rögzítését. Partner köteles a kért adatokat a Szolgáltatórendelkezésére bocsátani. Amennyiben a Partner ennek nem tesz eleget a Szolgáltató nem tudjagarantálni a megjelenését.
3.7. Partner és állatainak kiemelése
A kiemelt Partner a nem kiemelt menhelyektől eltérő színű keretet, valamint egy kis ikont kap,ezzel megkülönböztetve magát a nem kiemelt Partnertől. Ezen felül a honlap Partnerkereső füléna találatok között előbbre sorolódik. Ugyanez igaz a Partner állataira, hiszen a Felhasználóbeállításától függően, a Gazdikereső fülön a kiemelt Partnerek jelennek meg az első találatokközött.
3.8. Facebook és Instagram posztban való megjelenítése a Partnernek
A Szolgáltató vállalja, hogy a szerződés megkötését követően szerepelteti Partnerét az általaüzemeltetett Facebook vagy Instagram oldal egyikén egy posztban vagy történetben, amelybenbemutatja és ajánlja a Partnert.
3.9. Blogbejegyzés a Partnerről
Egy interjút követően részletes cikk írása a Partnerről. Ebben lehetőséget kapnak a KutyakacajPartnerek, hogy bemutassák működésüket, kiemeljék annak érdekességeit, különlegességeit.
4. Szolgáltatáscsomagok
4.1 A 3. pontban részletezett funkciókat a Szolgáltató Szolgáltatáscsomagokba rendezte és azonkeresztül biztosítja a Partnernek.
4.2. Szolgáltatáscsomagok az alábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:
5. A Felek kötelezettségei, felelőssége
5.1. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Partner működéséért, a működésével kapcsolatosan előírtjogszabályi kötelezettségek teljesítéséért, a Partner által elkövetett mulasztásokért.
5.2. A Partner kizárólagosan felelős a Szolgáltatónak megküldött és a Platformon megjelentinformációk helyességéért és valódiságáért, továbbá felelős azért, hogy a jogszabályokbanmegjelölt minden szükséges információ feltüntetésre kerüljön, amihez a Szolgáltató mindenszükséges segítséget megad. A Platformon (pl. nyitvatartási idő, cím) és a Szerződésben (pl.kapcsolattartási adatok) feltüntetett információkban bekövetkezett változásokról a Partner kötelesazonnal, de legkésőbb 3 napon belül értesíteni a Szolgáltatót.
5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Partner által szolgáltatott adatok valódiságáért. Amennyibena Partnernek felróható okból hibás vagy hiányos adat kerül a honlapon feltüntetésre, s ebbőlfakadóan kártérítési igény keletkezik, úgy ezen kártérítési kötelezettségnek Partner köteles elegettenni.
5.4. Szolgáltató felelősséggel tartozik a Partner által közölt adatok, információk Partner általközöltekkel egyezően történő közléséért, közzétételéért, azonban azok valódiságának,hitelességének vizsgálatára nem köteles.
5.5. A Partner nem tanúsíthat olyan magatartást, illetve nem tehet olyan kijelentést vagy utalást,amely alkalmas a Szolgáltató jó hírnevének megsértésére. A Szolgáltató gazdaságitevékenységének jellegére tekintettel a jelen bekezdés szerinti kötelezettség megsértése súlyosszerződésszegésnek minősül.
6. Kutyakacaj Szolgáltatás díja és számlázás
6.1. Az Kutyakacaj Szolgáltatás díja Felek által megkötött Szolgáltatás Szerződés 1. számúmellékletében kerül meghatározásra, amelyről a Szolgáltató számlát bocsát ki. Szolgáltató aSzolgáltatáscsomagok árának megváltozásáról, annak hatálybalépését megelőző 30 nappalköteles Partnert értesíteni, a Partner által a Szolgáltatási szerződésben megjelölt email címéretörténő tájékoztató megküldésével. Partner a tájékozató kézhezvételét követő 15 napon belülköteles elektronikus úton írásban nyilatkozni, hogy igényli-e a szolgáltatás további nyújtásátavagy a szolgáltatást megszünteti. Árváltozásra kizárólag a határozott időtartam lejártávalkerülhet sor.
6.2. Szolgáltató a folyamatos szolgáltatás díjáról időszakonként számlát állít ki az adott hónap 5.napjáig. A Felek közös megegyezéssel ettől az időtől eltérhetnek és egyedi időpontot ismeghatározhatnak vagy a szolgáltatási szerződésben a határozott időre járó szolgáltatási díjegyösszegben történő megfizetéséről is megállapodhatnak.
6.3. Számlareklamációval a Partner a számla kézhezvételétől számított hét munkanapon belül,írásban élhet. A Partnernek világosan meg kell jelölnie a számlareklamáció okait, és csatolnia kellminden, azt alátámasztó dokumentumot. A Szolgáltató öt munkanapon belül megvizsgálja ésdönt annak elfogadásáról. Amennyiben a Szolgáltató nem ad helyt a számlareklamációnak, aPartner a jelen ÁSZF szerint bírósághoz fordulhat.
7. Fizetési feltételek, késedelmes fizetés
7.1. A Partner a Kutyakacaj Szolgáltatás díját, a Szolgáltató Szerződésben szereplő bankszámlájáraköteles teljesíteni banki átutalással az ÁSZF 6. pontja alapján kiállított számlán szereplő fizetésihatáridőig.
7.2. A Partner késedelembe esik amennyiben a számlát a fizetési határidőben nem egyenlíti ki. AMegrendelő fizetési késedelme esetén a Szolgáltatót a késedelmi napokra késedelmi kamat illeti meg.
7.3. A késedelmi kamat mértéke a Ptk. 6:155§ (1) bekezdésében foglaltak szerint a késedelemmelérintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékponttal növeltértéke. Partner a késedelmes teljesítése esetén köteles a késedelmi kamaton túl a 2016. évi IX. abehajtási költségátalányról szóló törvény 3. § szerint 40 eurónak megfelelő behajtásiköltségátalányt megfizetni Szolgáltató részére.
8. Panaszkezelés
8.1. A jelen 8. pont vonatkozik minden, Felhasználótól érkező panaszra, visszajelzésre, kérdésre,amely a Partner állatait és/vagy a szolgáltatását érinti vagy azokkal kapcsolatos (a továbbiakban:Panasz).
8.2. Panasznak minősül különösen, de nem kizárólag, az állatokkal vagy a szolgáltatáselérhetőségével, szervezésével kapcsolatos észrevételek, problémák (pl. nyitvatartási idő,tájékoztatás).
8.3. A Felhasználók által tett valamennyi panaszt a Partner kezeli.
8.4. Szolgáltató vállalja, hogy amennyiben valamely elérhetőségén a felhasználóktól a Partnert érintőpanasz érkezik (függetlenül a bizonyítottságtól), úgy azt a panaszt a Partner elektronikuselérhetőségére továbbítja, azonban Szolgáltató a beérkező panaszokat érdemben nem vizsgálja,nem kezeli.
8.5. Amennyiben a panasz alapján a Partner felelőssége bizonyításra kerül, úgy az ebből fakadókártérítési felelősség és egyéb jogkövetkezmények a Partnert terhelik, és köteles azokérthelytállni.
8.6. Szolgáltató jogosult és köteles – a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül és ahatályos jogszabályi határidők betartásával - a Panaszokat megválaszolni és orvosolni mindenolyan esetben, amikor a Panasz kizárólag a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos. A jelenpontban foglalt esetekben a felelősség a Szolgáltatót terheli.
8.7. A Felek a Panaszok kivizsgálása, megválaszolása, orvoslása tekintetében fokozottegyüttműködésre kötelesek, és kötelesek e tárgyban indokolt esetben egyeztetni, valamint aszükséges intézkedéseket foganatosítani a szolgáltatások, kiszolgálási folyamatok javításaérdekében.
9. Szellemi alkotásokhoz fűződő jogok
9.1. A Partner a jelen ÁSZF elfogadásával, valamint a Szolgáltatási szerződés aláírásával kifejezettenhozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Partner nevét, kereskedelmi nevét, logóját, védjegyét aPlatformon, valamint marketing célú anyagaiban feltüntesse. A Partner szavatolja, hogy anevének, kereskedelmi nevének, logójának vagy védjegyének jelen pont szerinti használata nemsérti harmadik személy szellemi alkotáshoz fűződő jogát.
9.2. A Partner jogosult a Szolgáltató logóját a saját weboldalán olyan formában feltüntetni, hogy az aSzolgáltató jogos érdekét ne sértse. A Szolgáltató kifejezett engedélye nélkül a Partner nemjogosult a Szolgáltató nevét, kereskedelmi nevét, logóját vagy védjegyét a weboldalától eltérőegyéb anyagaiban (pl.: szórólap, stb.) feltüntetni, vagy azokat más módon használni.Amennyiben a Szolgáltató logója, védjegye olyan felületen jelenik meg, mely a Szolgáltatómegítélése szerint a Szolgáltató által képviselt brandre sérelmes, a Partner köteleshaladéktalanul intézkedni a Szolgáltató logójának adott felületről történő eltávolításáról.
9.3. A Partner vállalja, hogy nem kerüli meg, távolítja el, változtatja meg, gyengíti le, rontja vagyzavarja meg a Kutyakacaj szolgáltatás tartalomvédelmét; nem használ semmilyen webrobotot,pókot (spidert), lekaparót (scraper), webbejárót (crawlert) vagy más automatizált eszközt azKutyakacaj szolgáltatás eléréséhez; nem fejti vagy modellezi vissza, nem szereli szét azKutyakacaj szolgáltatáson keresztül elérhető szoftvereket vagy más termékeket és folyamatokat;nem helyez be semmilyen kódot vagy terméket, illetve semmilyen módon nem manipulálja azKutyakacaj szolgáltatás tartalmát; és nem alkalmaz semmilyen adatbányászati, adatgyűjtési vagyadatkinyerési módszert. Ezen túlmenően vállalja, hogy nem tölt fel, küld el e-mailben, vagy másmódon, illetve nem továbbít az Kutyakacaj szolgáltatáshoz kapcsolódó számítógépes szoftverek, hardverek vagy telekommunikációs eszközök megszakítására, megzavarására,megsemmisítésére vagy működésének korlátozására szolgáló semmilyen anyagot, beleértve aszoftveres vírusokat vagy bármely más számítógépes kódot, fájlt vagy programot. A jelen pontmegsértése, a szolgáltatás jogellenes vagy tisztességtelen felhasználása esetén a Szolgáltatómegszüntetheti vagy korlátozhatja szolgáltatásának használatát.
10. Promóciók
10.1. A Felek közötti külön megállapodás esetén a Szolgáltató egyedi akciókba is bevonhatja aPartnert.
10.2. A Szolgáltató külön megállapodásba rögzítetten vállalja a forgalom bővítését célzó, széleskörű,minden résztvevő számára azonos feltételekkel meghirdetett üzletpolitikai kampányok, promóciókszervezését, lebonyolítását. A Szolgáltató promóciók, kampányok keretében, nyilvánosanszervezett, támogatást ösztönző kedvezményeket biztosít a Partner megbízásából, amelyekfelhasználhatóak a Partnernél.
10.3. A forgalomösztönző, üzletpolitikai akciók ellenértékét a felek által kötött egyedi megállapodástartalmazza.
11. Tartalom eltávolítása, szolgáltatás felfüggesztése, szünetelése
11.1. Szolgáltató saját döntési jogkörében eljárva, a Partner hozzájárulása nélkül eltávolíthat aweboldalról minden olyan adatot, információt, egyéb leírást, amely tiltott marketing célúkommunikációnak, üzleti titoknak minősül, avagy alkalmas arra, hogy más vagy másokszemélyiségi jogait sértse, továbbá a becsület csorbítására alkalmas valótlan tényt közöl.Szolgáltató az eltávolított tartalomról köteles a Partnert 3 munkanapon belül tájékoztatni, az indokmegjelölése mellett.
11.2. A Szolgáltató a partner alább felsorolt szerződésszegései esetén saját döntése alapján az ÁSZF 12.4. pontja szerinti azonnali hatályú felmondás helyett a Partnert a Platformon felfüggesztheti. Afelfüggesztés alatt a Szerződés hatályban marad, de a Szolgáltató a Szolgáltatási szerződésszerinti szolgáltatások nyújtására nem köteles, a Partner menhelyét és állatait a Platformonelérhetetlenné teheti. A Szolgáltató felfüggesztheti a Partnert, ha:- a Partner határidőben nem tett eleget valamely fizetési kötelezettségének; vagy- a szolgáltatásának nyújtásához szükséges jogszabályi követelményeket nem teljesítettevagy- a Szolgáltatóval kötött Szolgáltatási szerződéséből eredő kötelezettségeit bizonyíthatómódon nem képes illetve ésszerű határidőn belül nem lesz képes teljesíteni; vagy- a Partner tevékenységére a Szolgáltatóhoz az átlaghoz képest kiugróan sok panasz érkezik;vagy- a Partner működése a Szolgáltató üzleti hírnevét sérti vagy veszélyezteti, ideértve, ha aPartner médianyilvánosságot kapó szerződésszegést vagy törvénysértést követ el,- Partner az állatai adatait egymás utáni 2 alkalommal határidőben nem bocsátja Szolgáltatórendelkezésére
11.3. Szolgáltató a 11.2. pontban foglalt esetekben a Partnert legfeljebb 1 hónapig terjedő időrefüggesztheti fel, a szerződésszegés megjelölésével. Amennyiben Partner a felfüggesztés 1hónapos időtartama alatt a szerződésszegő magatartását nem szünteti meg, avagy aSzolgáltatási szerződés szabályszerű teljesítését nem kezdi meg/nem folytatja, úgy a Szolgáltatójogosult az ÁSZF 12.4. pontja szerint a Szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal megszüntetni.A felfüggesztés idejével a Szolgáltatási szerződésben megállapított határozott időmeghosszabbodik, tehát a felfüggesztés időtartamával a szolgáltatás határozott ideje kitolódik,amennyiben Partner a szerződésszegő magatartását abbahagyja avagy a Szolgáltatásiszerződés szabályszerű teljesítését megkezdi/folytatja.
11.4. A felfüggesztés megszüntetéséről, tehát a Partner szolgáltatásainak a Weboldalon és aPlatformon való újbóli elérhetővé tételéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Partnert. A felfüggesztés alatt nem érvényesülő rendelkezések a felfüggesztés megszüntetésétől újrahatályba lépnek.
11.5. A Partner kérésére a Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatást maximum három hónapigszüneteltetheti a Szerződés megszüntetése nélkül, abban az esetben, ha a Partner a Szolgáltatórendszerén kívül is szünetelteti a szolgáltatását (pl. a Partner nem tudja a szolgáltatásáthuzamosabb ideig teljesíteni átépítés, felújítás miatti ideiglenes bezárás, áramszünet, balesetvagy ünnepi nyitvatartás miatt, veszélyhelyzet vagy szükségállapot elrendelése miatt).
11.6. A Partner köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni az indok megjelölésével aszüneteltetési szándékáról. Szolgáltató a Partner kérelemének beérkezését követő legkésőbb 3.naptól a Partnernek nyújtott szolgáltatást a Platformon szünetelteti. A szünetelés alatt aSzerződés hatályban marad, de a Partner a Platformon elérhetetlenné válik. A szünetelésidejével a Szolgáltatási szerződésben megállapított határozott idő meghosszabbodik, tehát aszünetelés idejével a szolgáltatás határozott ideje kitolódik.
11.7. Szünetelés esetén három hónapot követően a Szolgáltatási Szerződés automatikusanmegszűnik, ha a Partner a határidő lejártát megelőzően nem kezdeményezi a szünetelésmegszüntetését, vagy nem jelölt meg előzetesen olyan időpontot, amikor ismét aktívvá válik aszolgáltatása a Platformon.
11.8. A szünetelés megszüntetéséről, tehát a Partner szolgáltatásainak a Platformon való újbólielérhetővé tételéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Partnert. A szünetelés alatt nemérvényesülő rendelkezések a szünetelés megszüntetésétől újra hatályba lépnek.
11.9. Felfüggesztés vagy szünetelés esetén esetlegesen bekövetkező forgalomcsökkenés okán aPartner kártérítésre semmilyen formában nem jogosult, még abban az esetben sem, ha aSzolgáltató a felfüggesztést vagy szünetelést a jelen 11. ponttal össze nem egyeztethető módonalkalmazta.
12. A Szerződés időtartama, módosítása, megszűnése
12.1. A Szerződés 1, 3, 6 vagy 12 hónapos határozott időtartamra szól, amely a Szerződésben kerülmeghatározásra. A határozott időtartam lejártát követően azonban a Szerződés – Partner eltérőnyilatkozata hiányában – automatikusan meghosszabbodik a szolgáltatási szerződésben rögzítetteredeti szerződéses időtartammal.
12.2. A Szolgáltatási szerződés bármilyen módosítása csak közös megegyezés alapján és kizárólagírásban érvényes, ide nem értve a 18.2. pontban foglalt szerződésátruházást, melyhez Partner,mint a szerződésben maradó fél a Szolgáltatási Szerződés aláírásával hozzájárulását adja.
12.3. Bármelyik fél, indoklás nélkül jogosult a másik féllel közölni a Szolgáltatási szerződésben foglalthatározott idő automatikus meghosszabbításának kizárását, így ezzel a Szolgáltatási szerződésfelek között a határozott idő lejártával megszűnik. A határozott idő lejártáig a Szolgáltató aszolgáltatást biztosítja a Partner részére, így Partner a már befizetett díjak visszatérítésére nemjogosult. Amennyiben felek a szerződés meghosszabbodását nem kívánja, úgy kötelesek ezt amásik félnek a szerződés hatályának lejártát (és így a szerződés automatikusmeghosszabbodását) megelőző 15 nappal írásban jelezni a Szolgáltatási szerződésben megjelölte-mail címen.
12.4. A Szolgáltatási szerződést a Szolgáltató azonnali hatállyal jogosult felmondani, amennyiben aPartner a Szolgáltatási szerződésen és az ÁSZF-en alapuló bármely kötelezettségét súlyosmértékben megszegi. A Szerződés súlyos mértékű megszegését jelenti különösen, ha
- a Partner 15 napos fizetési késedelembe esik,
- Szolgáltató oldalán feltüntetendő információkkal kapcsolatban valótlan tényt közöl
- a Szolgáltató hírnevét csorbítja,
- a felfüggesztés 1 hónapos időtartama alatt a szerződésszegő magatartását nem szünteti meg,avagy a Szolgáltatási szerződés szabályszerű teljesítését nem kezdi meg/nem folytatja
- a Partner a felfüggesztést követően újraindított szolgáltatás során újból frissülő adatait egymásutáni 2 alkalommal határidőben nem bocsátja Szolgáltató rendelkezésére
- illetve a Partnerrel szemben felszámolási, csődeljárási, végelszámolási eljárás van folyamatban,továbbá kényszertörlési eljárás hatálya alákerül.
12.5. Partner jogosult a Szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal megszüntetni, amennyibenSzolgáltató a Partner által kért módosításokat 2 alkalommal határidőben nem teszi közzé, vagy avállalt egyéb kötelezettségeit a Partner felszólítása ellenére, a Partner írásbeli felszólításábanmeghatározott 8 napos póthatáridő tűzését követően sem tesz eleget. Nem minősül a Szolgáltatóáltali szerződésszegésnek az, ha a Szolgáltatónak fel nem róható okból 48 órát meg nem haladóüzemzavar lép fel, melynek következében Szolgáltató önhibáján kívül nem tud eleget tenni aszerződéses kötelezettségeinek.
12.6. Meghosszabbítás kizárásának közlése esetén a Szerződés a határozott idő lejártával szűnikmeg. Azonnali hatályú felmondás esetén a felmondási nyilatkozat másik fél általikézhezvételének napján szűnik meg a Szerződés. A Szolgáltató általi azonnali hatályú felmondásesetén Szolgáltató nem köteles a Partner által megfizetett szolgáltatási díj visszatérítésére. APartner általi azonnali hatályú felmondás esetén a szolgáltatási díj arányos része a Partnernekvisszajár.
12.7. A Szerződés megszűnésekor a Szolgáltató a Partnernek nyújtott Kutyakacaj Szolgáltatástleállítja, a Partnert a Platformról eltávolítja.
12.8. A Szerződés megszűnése esetén Partner köteles minden, a Szolgáltatótól kapott ésrendelkezésre álló marketing anyagot és eszközt a Szolgáltató utasítása alapján visszajuttatnivagy megsemmisíteni, a Szolgáltató logóját és a Szolgáltatóra vonatkozó minden utalást ahonlapjáról, menhelyéről és marketing anyagaiból 3 napon belül eltávolítani.
13. Adatvédelem, adatkezelési szabályok
13.1. Az általános adatvédelmi rendelet (2016/679/EU rendelet; „GDPR”), továbbá az információsönrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)alapján a Felek önálló adatkezelőknek számítanak. A Felhasználó személyes adatait aSzolgáltató csak a Felhasználó hozzájárulása alapján továbbítja kizárólag panasz kezelésénekvagy a Partner állatai utáni érdeklődés céljából a Partner részére, a Partner ezen adatokatharmadik személynek nem adhatja tovább és egyéb célokra (pl. reklámozásra) nem használhatjafel.
13.2. A Felek megegyeznek, hogy az adatok Partner részére történő átadását követően ezen adatokPartnerek általi kezelésének jogszerűsége tekintetében a Szolgáltató felelősséget nem vállal. ASzolgáltató a Partner adatkezelésével kapcsolatban a Felhasználóknak nem ad felvilágosítást,arra kizárólag maga a Partner köteles.
13.3. A Felhasználók megfelelő adatvédelmi tájékoztatással történő ellátása a Szolgáltató és a Partnerönálló felelőssége és kötelezettsége.
13.4. Partner a jelen ÁSZF és a Szolgáltatási szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárul ahhoz,hogy a Szolgáltató a Partner által átadott adatokat kezelje, a szolgáltatás nyújtása soránfelhasználja, tárolja.
13.5. A Szolgáltató tájékoztatja a Partnert, hogy a szakmai kapcsolattartás és a szolgáltatásból eredőkötelezettségek teljesítése érdekében a Szolgáltató (mint adatkezelő) kapcsolattartási adatokatkezel, amelyek között személyes adatok is lehetnek. A kapcsolattartási adatokat Szolgáltatópapír alapon a székhelyén, illetve elektronikusan a szerverén tárolja. Az adatkezelés jellemzői:
- Adatkezelés jogalapja: az érintett személy hozzájárulása
- A kezelt adatok köre: a Partner által a Szolgáltatónak átadott adat
- A kezelt adatok forrása: Partner (némely esetekben megegyezik az érintett személyével).
- Az adatkezelés időtartama: A Szolgáltató az esetleges későbbi igények rendezéseérdekében a Partner adatait a szerződéses kapcsolat megszűnését követő 5 évig tárolja azáltalános elévülési határidő tartamának megfelelően.- Adattovábbítás: A Szolgáltató a kapcsolatot a Partnerrel közvetlenül tartja.
13.6. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítéseérdekében kezelhető és csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljánakmegvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a célmegvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
13.7. Szolgáltató az általa kezelt személyes adatokat, továbbá a Partnerre vonatkozó egyéb adatokatjogosult a Szolgáltatási szerződésben megjelölt szolgáltatás teljesítése érdekében közölni,nyilvánosságra hozni. Szolgáltató továbbá külön felhívás alapján a bíróság részére adhattájékoztatást.
13.8. Szolgáltató az általa kezelt adatot a szolgáltatási díj tartozás és egyéb kártérítési igényérvényesítése során a megbízott jogi képviselőnek átadhatja, s az által átadott adatokat a jogiképviselő az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény rendelkezéseinekmegfelelően jogosult kezelni.
14. Az ÁSZF hatálya és módosítása
14.1. A jelen ÁSZF az ÁSZF elején megjelölt naptól kezdődően visszavonásig, illetve módosításighatályos.
14.2. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF-et bármikor, egyoldalúan módosítani. Szolgáltató amódosítás hatálybalépését legalább 15 (tizenöt) nappal megelőzően a módosított ÁSZF-etmegküldi a Partnernek a 17. pontnak megfelelően. Amennyiben a Partner a változásokkal nemért egyet, a Szerződést a módosított ÁSZF hatályba lépése előtt felmondhatja, amely esetben aSzerződés a módosított ÁSZF hatálybalépésének napjával megszűnik.
14.3. A Szerződés Felek közötti megszűnésével vagy megszüntetésével a Felek között az ÁSZF ishatályát veszti minden olyan rendelkezés kivételével, amelyek természetüknél fogva továbbélnek.
15. Üzleti titok
15.1. A Felek üzleti titoknak minősítenek bármely olyan tényt, információt, megoldást vagy egyébadatot (beleértve az adatból levonható következtetéseket is), függetlenül annak megjelenésiformájától, amelyet a Felek a Szolgáltatási szerződés teljesítésével összefüggésben egymásnakátadnak, vagy amely a Szolgáltatási szerződés teljesítése során egyéb módon a másik Féltudomására jut. Üzleti titoknak minősül különösen a szellemi termék, egyéb know-how, aszabályzatok, az informatikai és fizikai hozzáférés ellenőrzését biztosító adatok(felhasználónevek és jelszavak), üzleti vagy üzemi folyamatok és módszerek, tervek ésspecifikációk, egyéb szoftverek és adatbázisok, valamint más szellemi alkotások, ötletek éselőkészített projektek. A Szerződés szövege vagy annak bármely része üzleti titoknak tekintendő.
15.2. Az üzleti titokra az üzleti titokról szóló 2018. évi LIV. törvény vonatkozik, a Felek kötelesek azüzleti titkot ennek megfelelően védeni és titokban tartani.
16. Vis maior
16.1. E pont értelmezésében vis maior eseménynek minősül az érintett Fél érdekkörén kívül eső okbóleredő, elháríthatatlan esemény, így különösen (i) minősített időszaki helyzet (rendkívüli állapot,szükségállapot, veszélyhelyzet) vagy egyéb katasztrófahelyzetnek minősíthető helyzet,függetlenül a minősített időszaki helyzet tényleges kihirdetésétől vagy a katasztrófakinyilvánításától; (ii) sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, a Fél munkavállalói általvégrehajtott sztrájk vagy munkabeszüntetés kivételével.
16.2. Egyik Fél sem felelős a Szerződés szerinti kötelezettségeinek nem-, hibás- vagy késedelmesteljesítésért, ha azt az előző pontban meghatározott vis maior esemény okozta. Vis maior esemény bekövetkezése esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban haladéktalanulértesíteni.
16.3. Vis maior esemény időtartama alatt a Szerződés hatálya szünetel, abban a mértékben,amennyiben a Szerződés teljesítése a vis maior esemény miatt nem lehetséges.
17. Értesítések és változtatások
17.1. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés hatálya alá tartozó értesítések és tájékoztatásokegymás irányába akkor hatályosak, ha azokat írásban, személyesen vagy könyvelt levélpostaiküldemény, illetve elektronikus levél útján, a másik Fél Szerződésben meghatározottelérhetőségére juttatják el. Az elektronikus kapcsolattartás során felek a Szolgáltatásiszerződésben megadott e-mail címekről, telefonszámokról érkező, illetve azokra megküldöttnyilatkozatokat, iratokat, dokumentumokat fogadják el joghatályosan közöltnek, illetve átvettnek.
17.2. Bármely Fél jogosult a Szerződésben meghatározott értesítési címeket – beleértve az értesítendőszemélyek nevét – megváltoztatni. Felek a Szolgáltatási szerződésben megnevezettkapcsolattartók személyében vagy a megadott elérhetőségekben bekövetkezett bármelyváltozást kötelesek 24 órán belül jelezni a másik félnek. A változás Szolgáltató részére történőbejelentéséig a változást megelőzően megadott adatokat tekintik felek joghatályosnak, s aváltoztatást megelőzően megadott értesítési címekre történő megküldés joghatályosmegküldésnek minődül.
17.3. Ha a Szolgáltatási szerződés aláírására jogosult személy megváltozik, a másik Fél jogosult aváltozással érintett féltől a változás jogszerűségét alátámasztó irat (cégbírósági végzés vagymeghatalmazást tartalmazó irat) másolatát-, indokolt esetben az eredeti irat bemutatását kérni.
17.4. Az e-mail, vagy sürgős esetben sms útján küldött értesítés – ha a kézbesítés ettől eltérőidőpontját más nem igazolja – az elküldés napján tekintendő kézbesítettnek.
17.5. A Partner által kezdeményezett kisebb változtatások (pl. nyitvatartás) még aznap módosításrakerülnek, amennyiben azokat a Partner hétköznapokon 16 óráig jelzi a Szolgáltatónak. Nagyobbváltoztatások különösen, de nem kizárólag, például új állatok érkezése/ vagy régiek távozása aPartner azok érvénybe lépése előtt legalább 1 nappal köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz, ebbenaz esetben a Szolgáltató a Partner által megjelölt érvénybe lépésig elvégzi a módosításokat.Minden esetben a Szolgáltató dönti el, hogy egy változtatás a jelen pont értelmében kisebbnekvagy nagyobbnak minősül.
18. Vegyes rendelkezések
18.1. A Felek a Szerződés teljesítése során együttműködnek, a Szerződéssel kapcsolatos mindenlényeges körülményről tájékoztatják egymást.
18.2. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződésben rögzített jogait és kötelezettségeit harmadikszemélyre átruházni a Partner külön hozzájárulása nélkül azzal a feltétellel, hogy a Szolgáltatószerződésbe belépő jogutódja a Szolgáltatási szerződés és az ÁSZF szerinti kötelezettségekteljesítését előzetesen írásban vállalja. A jogutóddal létrejövő jogviszony tartalma megegyezik ajelen ÁSZF-ben foglaltakkal. Szolgáltató köteles a személyében bekövetkezett változásrólPartnert a változástól számított 15 napon belül írásban tájékoztatni.
18.3. Amennyiben a jelen Szerződés bármely rendelkezése érvénytelen, vagy végrehajthatatlan volna,úgy az a többi rendelkezését nem érinti. Amennyiben a jelen Szerződés bármely részénekérvénytelenségét a bíróság megállapítja, a jelen Szerződés valamennyi többi feltétele ésrendelkezése ettől függetlenül hatályban marad. A Felek minden elvárható intézkedéstmegtesznek azért, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést egy olyan érvényesés végrehajtható rendelkezéssel helyettesítsék, amely célját és hatását tekintve leginkábbmegfelel az eredeti rendelkezésnek.
18.4. Bármely vitát, amely a Szolgáltatási Szerződésből, illetve az ÁSZF-ből, avagy azzalösszefüggésben, azok megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésévelkapcsolatban keletkezik, a Felek elsődlegesen tárgyalásos úton kísérelnek meg rendezni.Amennyiben a tárgyalások 30 napon belül nem vezetnek eredményre, Felek a hatáskörrel rendelkező bírósághoz fordulnak, járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyben a felek hatáskörtőlfüggően kikötik a Szombathelyi Járásbíróság és a Szombathelyi Törvényszék kizárólagosilletékességét.
18.5. A Szolgáltatási Szerződésre és az ÁSZF-re a magyar jog rendelkezései az irányadók.